یکشنبه 13 اسفند 1391  08:33 ب.ظ

باتشکرازمنبع×!

با توجه به تبیین تثلیث، باید گفت كه این گزاره، با هیچ توجیهی از نظر عقل پذیرفتنی نیست. زیرا در ستیز با حكم عقل می باشد.


ممكن است گزاره های دینی موافق عقل باشد و ممكن است موافق عقل نباشد و اگر موافق عقل نباشد عقل گریز می باشد مانند



تعداد ركعات نماز و ... اما هیچ گزاره دینی نباید در تضاد كامل و صریح با عقل باشد ( به اصطلاح نباید به هیچ وجه عقیل ستیز باشند) والّا



از حقانیت برخوردار نیست. تثلیث گزاره عقل ستیز است. به دلائل ذیل:



1) تثلیث حقیقی با توحید حقیقی متباین است بگونه ای كه با فطرت و بدیهیات اولیه عقلی در تضاد می باشد.



مثل اینكه بگوئیم عدد یك همان عدد سه است. و برعكس.



2) اگر هر یك از اقانیم سه گانه خداوند كامل و تمام عیار باشد، مستلزم تعدد خداوند است. و شرك صریح و بی نقاب می باشد.



عقل هرگونه مانند و بدیل و شریك را از خداوند كامل غنی بالذّات و واجب الوجود نفی می كند.
زیرا موجودی كه صداقت در وجود و تمحض تام در كمال و وجود دارد، هرگز تعدد پذیر نیست.



والا مستلزم محدودیت و تركیب و احتیاج است. و با غنای ذاتی و مطلق بودن آن ناسازگار است.


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو